Saturday 11 May 2013

Coretanku Merak Kuala Ibai ( MKI )


Salam semua...kepada peminat serama di seluruh negeri .hrnie coretan saya...berkenaan bloodline..Merak....ada  pelbagai nama tuan dlm jenama MERAK ......tp di sini hr nie saya ingin ceritakan berkenaan gambar2 diatas yang sy terima dari sahabat2 1 malaysia...yang memelihara bloodline Merak Kuala Ibai...yang semakin hari makin tersenyum tuan masing2 dengan bloodline Merak Kuala Ibai....dan ada yang telah mencapai tahap membanggakan di arena pertandingan....yang terbaru Johan Remaja di Bon Kuala Terengganu......maybe rezeki tuannya..berusaha dan dapat hasil yang berbaloi....untk pengetahuan semua bloodline Merak Kuala Ibai..    ( MKI ) adalah berasal dari negeri Terengganu Darul Iman dan keturunan ini telah bermula di daerah KualaTerengganu ...

Sepanjang pemerhatian saya...reban Cg.Zul Marang ,Cg.Shukri Kubang Ikan.,,Zam Penang,Tuan Haji Zainal,Kerie Tranu,Khalid Melaka dan Azam Tranu cukup berjaya dalam menghasilkan generasi terbaru bloodline ini...selain tuan asalnya..Cikgu Yusof.....syabas saya ucapkan..

Kepada yang memelihara bloodline ini saya ucapkan tahniah dan syabas kerana berhasil ats kesabaran anda kepada bloodline ini...terbaru saya dengar serama bernama BPR juga akan di crosskan dengan induk Merak Kuala Ibai..semoga ada hasilnya...risau gak sbb BPR bukan nama yang calang2 di arena...harap crossing oleh pemiliknya akan membuahkan hasil dalam mencari anak2 yang bergaya dan lawan meja..syabas saya ucapkan...

Akhir kata rezeki dari Allah jua...kite hanya perlu merancang dan terus berusaha...selamat berserama kepada semua sahabat.



No comments:

Post a Comment